Kečup na pizzi? To sa v Amerike nerobí!



Alebo ako som sa za veľkou mlákou čudáčkou stala...








Bolo to niekedy začiatkom septembra, keď som krátko po mojom príchode mala s mojou americkou hosťovskou rodinou našu prvú Pizza Movie Night. Taká naša štvrtková rodinná tradícia, keď sme sa všetci posadili pred telku a jedli sme pizzu na večeru. 

Na plastový tanier som v ten večer dostala môj úplne prvý kúsok americkej pizze. „Americkej“ píšem zámerne, pretože mastná a zoschnutá pizza,ktorú dostanete vo všetkých netalianských reštauráciach v Amerike sa pizzou asi veľmi nazvať nedá. Vtedy som ešte nevedela čo si môžem v novom domácom prostredí dovoliť a tak som si čo najzdvorilejšie vypýtala trochu kečupu, lebo ja to tak proste niekedy zvyknem robievať. A to bol ten moment. Senzácia bola na svete...Všetci na mňa pobavene vyvalili oči. „To si naozaj chceš dať kečup na pizzu?“ spýtali sa ma s úžasom. Preglgla som. „Asi ano“ odpovedala som a cítila som sa neuveriteľne trápne. A to bol ten deň, odkedy ma všetci v mojom Californskom okolí poznajú ako zvláštne slovenské dievča, ktoré si dáva kečup na pizzu.


 Ako som vtedy zistila, Američania si kečup na pizzu jednoducho nikdy nedávajú. Aby ste ale neboli na omyle, nie preto lebo sú prísni labužníci ako praví Taliani, ktorí si hrdo strážia receptúru ich národného jedla a kečup na kúsku pizze považujú za hriešne znehodnotenie ich kuchárskeho umenia. Kdeže...Američania si namiesto kečupu radšej dajú na pizzu rovno tatársku omáčku. Veľa tatárskej omáčky. A na to som zase vyvalila oči ja. Alebo mi skôr trikrát prekrútilo žalúdok.


To či vaše chuťové poháriky radšej znesú kečup alebo tatarku rozhodnite sami ale ak nechcete byť v Spojených štátoch za čudáka, kečupu sa radšej vzdajte. Nech žije tatarská omáčka! 




Moja americká sestra Gracie si pizzu bez tatárskej omáčky nevie ani predstaviť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára